Zespół psychologiczno-pedagogiczny

Psycholog, pedagog

szkola - psychologGodziny pracy w roku szkolnym 2019/2020

Plik PDF

Informacje ogólne

Pracownicy zespołu psychologiczno-pedagogicznego zapraszają w godzinach swojej pracy

  • uczniów
  • rodziców
  • nauczycieli

Udzielamy pomocy w problemach osobistych, kryzysach rodzinnych, trudnościach wychowawczych i szkolnych.
Zapraszamy do korzystania z pomocy psychologów i pedagogów za pośrednictwem szkolnego „e-maila zaufania” 
help@zso5.gliwice.pl

Zadania pedagoga i psychologa

Do zadań pedagoga i psychologa należy:

  1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;

  2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;

  3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

  4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

  6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

  7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

  8. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

    a. rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,

    b. udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zespół psychologiczno-pedagogiczny

Anna Rojek – koordynator pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Anna Bogacz – psycholog

Katarzyna Bryłka – pedagog Sikornik 34

Dorota Dąbrowska – pedagog Sikornik 1

Izabela Bieńkowska – logopeda